השקרנית והעיר

השקרנית והעיר - חזית עטיפהנופר שלֵו היא נערה אפרורית שעובדת בגלידרייה במרכז העיר. אבישי מילנר הוא זוכה תוכנית ריאליטי שימיו הגדולים מאחוריו. המפגש ביניהם, בחצר האחורית של הגלידרייה, ישנה את חיי שניהם.

סיפור שמתגלגל כמו מעצמו – "פליט ריאליטי תקף מינית קטינה" – הופך את נופר מנערה שאיש לא מבחין בה לסמל לאומי, לכוכבת תקשורת שכולם מבקשים את קרבתה. אבל אדם אחד יודע שסינדרלה נהפכה לנסיכה רק בזכות שקר שיצא מכלל שליטה. לביא מימון, נער צנום וחסר ביטחון, הוא העד היחיד למה שבאמת התרחש בחצר האחורית. אם נופר לא רוצה שהוא יחשוף אותה, היא תצטרך לשלם את המחיר שיבקש. מה שמתחיל כסחיטה נבזית הופך לקשר שברירי ומפתיע.

עד מהרה יסתבר שברומן "השקרנית והעיר" המציאות כולה ארוגה משקרים – גדולים וקטנים, לבנים ושחורים. שקרים שעליהם בונים מדינה ושקרים שבזכותם מחזיקים משפחה. שקרים שפורחים בעידן של פוסט-אמת, וכאלה שסופרו מאז ומעולם, בכל מקום שבו חיים בני אדם. ברחובות הסואנים של העיר הגדולה – שגם היא גיבורה של הספר הזה – מסתחררים חירש-אילם יודע סוד ושוטרת חשדנית, קשישה מרוקאית שמתחזה לניצולת שואה ואחות יפה שקנאתה שורפת, וכולם נגלים לנו במבט מצחיק ואכזרי, ובו בזמן מלא אהבת אדם.

"השקרנית והעיר" הוא ספרה השלישי של איילת גונדר-גושן, מהסופרות הישראליות המצליחות בעולם כיום. ספריה הקודמים תורגמו לארבע-עשרה שפות כל אחד וזכו בפרסים, בהם פרס ספיר לביכורים ופרס וינגייט הבריטי. ""ספר נדיר שיטריד את מצפונכם", כתבו ב"וול סטריט ג'ורנל" על ספרה הקודם, "להעיר אריות", ואילו ב"לה רפובליקה" האיטלקי היללו את כתיבתה: "הקול הנפיץ ביותר בדור חדש של סופרים ישראלים". ואכן, בספרה הנוכחי גונדר-גושן מספרת סיפור שבו התוקפנוּת והקורבנוּת אינן ניצבות משני צדיו של גבול מוסרי ברור, אלא מתלפפות זו בזו, עד שקשה להבחין מי היא מי.

 

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"
לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"
לקריאת הפתיחה של הרומן
לקריאה נוספת על המחברת

 

 

נכתב על הספר:

שפרה קורנפלד ממליצה על "השקרנית והעיר", "לאישה", 8.1.18

ריאיון עם איילת גונדר-גושן לרגל צאת "השקרנית והעיר", "גלריה – הארץ", חלק ראשון, 12.1.18

המשך הריאיון עם איילת גונדר גושן, "גלריה – הארץ"

המשך הריאיון עם איילת גונדר גושן, "גלריה – הארץ"

ריאיון עם איילת גונדר גושן, "מעריב", חלק ראשון, 19.2.18

המשך הריאיון עם איילת גונדר גושן, "מעריב"

"לא תוכלו להפסיק": אשכול נבו ממליץ על "השקרנית והעיר", "ידיעות אחרונות", 6.6.18

 

 

 

השקרנית והעיר
מחברת: איילת גונדר-גושן
עורכת: שירה חדד
סוג: פרוזה – מקור
מספר עמודים: 280
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: The Liar and The City
שם המחברת בלועזית: Eyelet Gundar-Goshen
מועד הוצאה לאור: ינואר 2018

 

 

 

 

 

 

1 תגובה

פינגבקים וטרקבקים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן