בלוג - מאמרים אחרונים

מחברת המתכונים של אבא

מחברת המתכונים של אבא - חזית עטיפה בלבד - רזולוציה נמוכה - 6.7.21הנרי, שף ובעלים של מסעדה צרפתית משובחת מסביבות העיר דיז'ון שבמזרח צרפת, שוכב חסר הכרה בבית החולים. ימיו ספורים. מסע חייו של המהגר האלג'יראי, שנמלט מחיי מלחמות ועוני והפך בעשר אצבעותיו לשף מקומי נודע, עומד להסתיים. לצד מיטתו נמצא בנו היחיד, ז'וּליֶין, שתפס את מקומו של האב במסעדה. זיכרונות מציפים אותו: של ארוחות שהאב הכין, של טעמים בלתי נשכחים, של רגעים מתוקים ומרים מחייהם.

כעת, כשהוא נפרד מאביו, יש לז'וליין רק משאלה אחת: למצוא את המחברת הסודית שבה מתועדים כל מתכוניו וסודותיו הקולינריים של השף הנרי. זוהי אותה המחברת שבה כתבה אמו את כל המתכונים שהכתיב לה אביו בחוסר חשק מוחלט, עוד לפני שעזבה את הבית וניתקה את הקשר לחלוטין עם האב והבן; אותה מחברת מתכונים שהאב העלים יום אחד, ברגע של זעם קר, ומאז ז'וליין לא ראה אותה. אלא שעכשיו הוא זקוק למחברת . גורל המסעדה שהוריש לו אביו בידיו. החיפוש אחריה יחשוף בפניו סוד גדול עוד יותר , וז'וליין עתיד למצוא תשובה לַשאלה שהטרידה אותו כל חייו: למה אביו לא אמר מילה, כשאמו עזבה את הבית ונעלמה מחיי שניהם?

הרומן "מחברת המתכונים של אבא", מאת עיתונאי האוכל ז'קי דורן ("ליברסיון"), מציב במרכזו דיוקן של שני אנשים אשר עבורם הבישול הוא יותר ממקצוע. למרות הטון המאופק והכואב שבו מגולל הבן את סיפורו של אביו, זהו רומן תאב חיים וחושני, עשיר בתיאורי מנות מגרות וברגעים אנושיים שוברי לב, שזכה להצלחה גדולה ונמכר לעשרות מדינות בעולם.

 

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"
לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"
לקריאת הפרק הראשון של הספר
לקריאה נוספת על המחבר

מחברת המתכונים של אבא

מחבר: ז'קי דורן
מצרפתית: לי עברון
סוג: פרוזה – תרגום
מספר עמודים: 183
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: LE CAHIER DE RECETTES
שם המחבר בלועזית: Jacky Durand
מועד הוצאה לאור: אוגוסט 2021 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן