א-סימטריה מאת ליסה האלידיי - חזית עטיפה בלבד רזולוציה נמוכה- 29.11.21אליס היא עורכת ספרים ניו יורקית בשנות העשרים לחייה, שנקלעת למערכת יחסים מינית סוערת עם סופר מפורסם המבוגר ממנה בארבעים וחמש שנה. הסופר, עזרא בלייזר, מפתה אותה ומרעיף עליה אהבה, מתנות והון תרבותי; ואילו היא, המעריצה, מתמסרת אליו בגופה ובנשמתה, ועומדת לצדו ברגעי משבר ומחלה.

עמאר הוא כלכלן אמריקאי, יליד עיראק, שמבקש לנסוע ב־2008 למולדתו המדממת, כדי לעלות על עקבותיו של אחיו הבכור הנעדר. עם כניסתו לבריטניה, הוא נעצר בנמל התעופה היתרו, ואחרי חקירות ותשאולים מתישים נשלח לחדר מעוכבים, שם הוא ממתין לשחרורו. בשהותו במקום הוא נזכר בקורות חייו ומהרהר בגורלו כגבר מוסלמי בעולם מערבי.

במרכז הרומן "א־סימטריה" של ליסה האלידיי עומדת חידה שזיכתה את הספר בשבחי המבקרים ובפרסים ספרותיים: מה מחבר בין שני גיבורי הרומן – אישה וגבר – שחייהם ומוצאם שונים כל כך זה מזה, עד שנדמה כי הם חיים בעולמות ספק־נפרדים ספק־מקבילים? בדרך לפענוח החידה עוברים הקוראים דרך רשת עדינה וסמויה מהעין של רמזים, המחברים בין שתי דמויות אלה כמו בין שני צדדים של מראה. אך רק בחלקו האחרון של הרומן – כמו בדרך אגב – מתגלה הפתרון המפתיע.

"א־סימטריה" הוא רומן סוחף ומעורר מחשבה על זהות אישית, על איבוד איזון, ועל מפגש טעון וטרגי בין כוחות לא שווים. בזכות מלאכת הכתיבה המורכבת – העשירה בקריצות ספרותיות, והמערבת בין מציאות לדמיון ובין אמת לבדיה – הוגדר הרומן עם צאתו כ"תופעה ספרותית" ("ניו יורקר"), נבחר לאחד מספרי השנה של ה"ניו יורק טיימס", וסימן את האלידיי ככוכבת עולה בשמי הספרות האמריקאית.

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"
לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"
לקריאת הפרק הראשון של הספר
לקריאה נוספת על המחברת

 

א-סימטריה

מחברת: ליסה האלידיי
מאנגלית: דנה אלעזר הלוי
סוג: פרוזה – תרגום
מספר עמודים: 332
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: Asymmetry
שם המחברת בלועזית: Lisa Halliday
מועד הוצאה לאור: ינואר 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן