בלוג - מאמרים אחרונים
, ,

דברים קטנים כאלה

רומן יפהפה מאת קלייר קיגן, מהסופרות החשובות והמוערכות כיום, המגולל סיפור על אומץ לבו יוצא הדופן של איש אחד, על כוחן של אהבה, של חמלה ושל משפחה.

ביל  פרלונג, סוחר הפחם בעיירה אירית קטנה, ואב מסור לחמש בנותיו, נמצא בתקופה עמוסה: אלה הימים הקרים שלקראת חג המולד של 1985, ימים של משפחתיות ושל תסיסה חגיגית, ולפניו עוד הרבה עבודה. במסגרת תפקידו הוא מגיע גם למנזר הסמוך לעיירה, ושם הוא מגלה תגלית שתרעיד את עולמו ותערער את תפיסותיו הן בנוגע לעצמו ולעברו, והן בנוגע לאנשי העיירה ולכנסייה. כעת עליו לבחור כיצד ינהג למול מה שגילה שם.

"דברים קטנים כאלה" לופת בפרוזה שקטה וכובשת המתגלה עמוד אחר עמוד כעוצמתית ובלתי נשכחת. הגבורה היומיומית המוצגת בו נשארת בלבבות הרבה אחרי סיום הקריאה. הרומן הקצר הזה התקבל באהבה רבה מסביב לעולם, תורגם למעל עשרים שפות והיה מועמד ברשימה הקצרה לפרס מאן בוקר. זהו ספרה השלישי של הסופרת האירית קלייר קיגן המתורגם לעברית, קדמו לו ספרי הסיפורים "ללכת בשדות הכחולים" (הוצאת זיקית) ו"אנטארקטיקה" (תשע נשמות). יצירתה זכתה בפרסים ספרותיים ובשבחים רבים. "דברים קטנים כאלה", המעובד בימים אלה לסרט בהפקת מאט דיימון ובן אפלק ובכיכובו של קיליאן מרפי, ממצב את מעמדה של קיגן כסופרת מופתית.

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"
לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"
לקריאת הפרק הראשון של הספר
לקריאה נוספת על המחברת

דברים קטנים כאלה – ביקורות וסקירות

דברים קטנים כאלה
מחברת: קלייר קיגן
מאנגלית: יותם בנשלום
עריכת תרגום: יערה מוקי
סוג: פרוזה – תרגום
מספר עמודים: 108
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: SMALL THINGS LIKE THESE
שם המחברת בלועזית: Claire Keegan
מועד הוצאה לאור: ינואר 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן