במזל סרטן

במזל סרטן"במזל סרטן" עוקב אחר תשעה חודשי חייו האחרונים של יורגן ניראד, מרגע שהתבשר שחלה בלוקמיה חריפה, בשלהי מרץ 2000, ועד יום מותו בדצמבר של אותה השנה. בתחילת המסע הוא מחליט לבחור איך ימות: הוא יעפיל על פסגת הר מושלג ויקפא למוות בִּדממה. אבל לאחר שהוא מודיע לבת זוגו שנותרו לו חודשיים-שלושה לחיות ושהוא מבקש להתאבד, היא מתחננת לפניו שלא יעשה זאת, ומשכנעת אותו לקבל טיפול רפואי שאולי יציל את חייו.

בשני קולות – פרק שלה, פרק שלו לסירוגין – החליטה אילנה המרמן, כעבור שש-עשרה שנה, לסַפֵּר מחדש, בדרך נכונה יותר, את סיפור גסיסתו ומותו של בעלה יורגן ניראד, ואת סיפורה שלה, לצדו: לא עוד שני סיפורים עוקבים (כבמהדורה המקורית של הספר), כי אם סיפור אחד של שני אנשים שאינם רוצים להיפרד. כך נולדה המהדורה המחודשת של הספר המצליח "במזל סרטן – מסע לבלי שוב".

חייו של יורגן ניראד לא ניצלים בתום מסע של טיפולים רפואיים, בהם השתלת מוח עצם. בפרקים שלו בספר הוא מספר את הטלטלות והייסורים, את רגעי התקווה והייאוש, את מחשבותיו האחרונות – ועושה זאת בפיכחון חד עד כאב. פרקיה של אילנה המרמן, הרוויים מועקה ואימה, מספרים גם את התלאות שעוברים בני משפחותיהם של חולים סופניים: לא רק עם השבר האישי בחייהם עליהם להתמודד, אלא גם עם מערכת רפואית מסורבלת, קרה וחסרת אונים לעתים, שכושלת בהתמודדותה עמם ועם יקיריהם הנוטים למות.

"במזל סרטן" הוא יצירת מופת של ספרות דוקומנטרית מקורית, שנוגעת בעצבים החשופים של הקיום האנושי אל מול שבריריותו, וכתובה באופן מדויק ונוקב. זהו כתב של חשבון נפש, שעוסק ביושר ובאומץ בדילמות הרות גורל בחייו של כל אדם בעידן המודרני – השעבוד לכבלי הרצון לחיות בכל מחיר, והניסיון להשתחרר מהם.

אל המהדורה החדשה מצורף נספח מקיף הכולל חלקים מהפולמוס הסוער שעורר הספר עם צאתו לאור, פולמוס שלקחו בו חלק חולי סרטן, בני משפחותיהם ורופאים. הנספח כולל גם מבחר מכתבים אישיים שנשלחו לאילנה המרמן, ושבחי סופרים ידועים (בהם יהושע קנז וא.ב יהושע). זה ספרה השני של אילנה המרמן ("אישה לבדה"), מבכירות המתרגמות והעורכות בישראל, שרואה אור בהוצאת "אחוזת בית".

 

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"
לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"
לקריאת הפתיחה של הספר
לקריאה נוספת על המחברים

 

 

נכתב על הספר:

פרסום פרק ראשון באתר מאקו, 3.11.17

"יצירת מופת": אלעד זרט ממליץ על "במזל סרטן", "ידיעות אחרונות", 20.11.17

"לנפץ את מחסומי האטימות": אריאנה מלמד מראיינת את אילנה המרמן לרגל צאת "במזל סרטן", "גלריה – הארץ"

המשך הריאיון עם אילנה המרמן, "גלריה – הארץ"

 

 

 

 

במזל סרטן – מסע לבלי שוב
מחברים: אילנה המרמן ויורגן ניראד
סוג: ממואר – מקור
מספר עמודים: 324
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: Cancer Zone of No Return
המחבר בלועזית: Ilana Hammerman and Jurgen Nieraad
מועד הוצאה לאור: נובמבר 2017 

 

1 תגובה

פינגבקים וטרקבקים

  1. […] בחזרה לעמוד הספר […]

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן