פִּרקֵי מכונות

פרקי מכונות - מאת סלין אסייג - חזית ספרהגיבורה חסרת השם של "פִּרקֵי מכונות" עובדת במפעל "התבנית" לייצור חלקי מתכת. את זמנה היא מעבירה לצד הכַּרסוֹמוֹת והמכבשים, חשופה לצלילים המתכתיים הבוקעים מהם. היא ממעטת לדבר עם הפועלים שסביבה, אך מרבה להתבונן בהם, לתעד את פעולותיהם ולנחש את מחשבותיהם. יותר מכול היא רוצה להצליח "להפוך את המחשבות למילים", לכתוב עליהם, וכך אולי לפרוץ את ההרגשה שהחיים משתקים אותה: "אני היא האישה השותקת. אני חושבת על עצמי שאני כמו אישה משותקת." הרצון הזה מוביל את הגיבורה להצטרף לסדנת כתיבה ולמצוא אט-אט את המילים שהיא מבקשת.

ברומן מאופק ורב-עוצמה, אינטימי מאוד אבל גם מלא בתחושות ניכור, משרטטת אסייג עולם סיזיפי ומכאני שמאיים לסגור על הגיבורה. מבעד לפעולות החוזרות ונשנות ובתוך סביבת העבודה הקשה של עולם המפעלים, היא מוצאת לבסוף את קולה.

"ב'צעקה הפוכה' הביאה סלין אסייג אל תוך הפרוזה העכשווית קול חדש, נוקב ופצוע והשמיעה דרכו סיפור חניכה עצמי של נערה בבת-ים של שנות השבעים והשמונים," אומרת עורכת הספר, דנה אולמרט. "ב'פִּרקֵי מכונות' הקול הישיר והייחודי של סלין אסייג מופנה החוצה, והגיבורה משתמשת בו כדי להתבונן בחבריה לעבודה, פועלי הייצור. היא כותבת על חייהם ועל חייה לצד המכונות החזקות והמסוכנות הללו, על המכאניות של הקיום ועל הכתיבה כמנגנון שעשוי לשבש, ולו לרגע, את הדפוסים האוטומטיים של החיים."

סלין אסייג היא ילידת בת ים, בעלת תואר שני בספרות עברית מאוניברסיטת בן גוריון. בעברה עבדה כהנדסאית מכונות. ספרה הראשון "צעקה הפוכה" זכה לביקורות נלהבות וזיכה אותה בפרס שרת התרבות לספרי ביכורים, במועמדות לפרס ספיר ובמלגת "פרדס" של הספרייה הלאומית. "פִּרקֵי מכונות" הוא ספרה השני. איור הכריכה נוצר במיוחד לעטיפת הספר על ידי האמנית אירית חמו.

 

לרכישת ספר באתר "ידיעות ספרים"

לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"

לקריאת הפתיחה של הרומן

לקריאה נוספת על המחברת

 

 

נכתב על הספר:

 "מעשה ספרותי כמעט בלתי אפשרי": רן בן-נון על "פרקי מכונות", "ידיעות אחרונות", 21.8.17

 ריאיון עם סלין אסייג, מוסף "7 לילות", 19.5.17, חלק ראשון

ריאיון עם סלין אסייג, מוסף "7 לילות", 19.5.17, חלק שני

"מופתי ומדויק עד כאב": ביקורת של יעקב ביטון-פדידה על "פרקי מכונות", מוסף "ספרים – הארץ", 13.10.17

 

פִּרקֵי מכונות
מחברת: סלין אסייג
עורכת: דנה אולמרט
סוג: פרוזה – מקור
מספר עמודים: 191
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: Machine Parts
שם המחברת בלועזית: Celine Assayag 
מועד הוצאה לאור: מאי 2017

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן