מזל יתומה

mazal yetoma front for websiteשתיים עומדות במרכז הרומן “מזל יתומה״: ילדה אדומת שיער, ותעלומת פשע שהתחולל לפני שנים רבות. ספרה של גלית דהן קרליבך מגולל את סיפורה של אביטל אוחיון, יתומה חובבת ספרות – ובעיקר ספרים על יתומות ויתומים – שגדלה בליפתא, שכונת עוני בפאתי ירושלים, אצל סבה וסבתה קשי היום וקשי הלב. היא מתגלגלת ברחובות ובחיי השוליים של ירושלים ונודדת – ממאורות במרכז העיר, דרך שכונות עוני ועבודות מפוקפקות ועד למנזר בעיר העתיקה. אביטל, שגברים הולכים שבי אחר יופייה ושערה האדום, לא מפסיקה לחפש את אביה שלא הכירה מעולם. כאשר סוכן מוסד לשעבר, אחיטוב פורת הקשיש, נכנס במפתיע לחייה ולוקח אותה תחת חסותו, נראה שחייה של אביטל עומדים להשתנות ופתרון תעלומת זהות אביה קרוב להתגלות, כמו שקורה בסיפורים שהיא כל כך אוהבת.

 אלא שהחיים בירושלים בתחילת שנות האלפיים מסרבים להיות אגדה זוהרת, ולמרות הפאר והביטחון שאחיטוב מרעיף על אביטל כאשר הוא מצרף אותה למשפחתו – מניעיו מסתוריים ונסיבות הצטלבות מסלולי חייהם עלומות. משפחתו של אחיטוב היא משפחה חזקה, מלח הארץ, בני גיבורים וענקים, משפחה שאביטל היתה רוצה לעצמה. אלא שהפשע הקדום – ואיתו גם שאלות על נסיבות לידתה של אביטל ועל אמה – צף ועולה, משנה את מאזן הכוחות וחושף את פניהם האמיתיות של בני משפחת פורת. לאן גורלה ומזלה של אביטל מובילים אותה מכאן והלאה?

אביטל היא גיבורה בלתי נשכחת. סיפור חייה – מלידתה ועד הפיכתה לאישה צעירה – מזכיר לנו את סיפורי היתומות המפורסמים מהספרות הקלאסית: עלילה מפותלת, דאגה לגיבורה הראשית תוך כדי התפעלות מכוחותיה, ורצון עז שחסרי המוסר והצבועים יבואו על עונשם. דמויות המשנה גם הן חד־פעמיות, ואביטל נעה ביניהן כמו ספינה בסערה. כתיבתה של דהן קרליבך חיה ונועזת, נעה בין דמיון פרוע להבחנות חדות וקולעות על המציאות. סיפורה המרתק של אביטל חודר עמוק ללב, ובכל משפט ומשפט אנו מרגישים את כאבה. זהו ספר מותח, שובר לב ורומנטי להפליא, ספר שאי־אפשר להניח מהיד.

"מזל יתומה" הוא ספרה השמיני של גלית דהן קרליבך, זוכת פרס ראש הממשלה ופרס אקו"ם.

 

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"
לרכישת הספר באתר "עברית"

לקריאה נוספת על המחברת
לקריאת הפרק הראשון של הספר

מזל יתומה – ביקורות וסקירות

מזל יתומה
מחברת: גלית דהן קרליבך
עורכת: שרי גוטמן
סוג: פרוזה – מקור
מספר עמודים: 258
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית:AN ORPHAN’S FORTUNE
שם המחברת בלועזית: Galit Dahan Carlibach
מועד הוצאה לאור: ינואר 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן