בלוג - מאמרים אחרונים

פרשת המכשף הסוציאליסט

בשנת 1974 השתנו החיים באתיופיה. עד לאותה תקופה, שלט בה ללא מצרים הקיסר היילה סלאסי. ואז התחוללה מהפכה. אך מה שהתחיל בתקווה לשינוי ולחירות, הידרדר למחוזות של אימה. את השלטון תפס רב-סרן מנגיסטו, ורחובותיה של אדיס אבבה נשטפו בדם.
"פרשת המכשף הסוציאליסט" הוא קובץ סיפורים המתארים את הימים העצובים ההם, 1991-1974, ימי "הטרור האדום". הוא מביא את סיפורם של אנשי אתיופיה בימים חשוכים וחסרי חמלה. אבל יותר מכך זוהי יצירת ספרות מטלטלת המתארת את גורלם של יחידים-נשים, גברים וילדים-שנאלצים לעמוד מול הרוע האנושי.
האמה טומה מתאר את הבלתי נתפס, בלשון בהירה וקולחת ולעיתים אפילו משעשעת. העין קוראת בקלות, אבל הלב מתקשה לעכל. סיפוריהם של מעונים ומענים, של לוחמי חירות ושל ממלאי פקודות דרקוניות, של בעלי שררה אכזרים ושל קורבנות. של אבות ואחים, אמהות ואהובות שנידונו לחיות בפחד מתמיד.
גדולתו של האמה טומה, ביכולתו לספר סיפור מקפיא דם שבמהלכו, בגנבה, הוא מצליח להעלות חיוך. ללכוד את האבסורד, להניח את האצבע על הגיחוך של השפלות, על טמטומו של הרוע. ולהביט בפיכחון, אך עדיין בתקווה, על יצר לב האדם.

הספר מלווה בהקדמה מאת פרופ' חגי ארליך, אחד מהמומחים החשובים בעולם להיסטוריה של אתיופיה, שמבהירה את הרקע לסיפורים המצמררים של האמה טומה.

הסופר האמה טומה היה סטודנט שהצטרף לשורות מפלגת המהפכה של העם האתיופי. הוא נאלץ להימלט ממולדתו, ומאז ועד היום לא הורשה לשוב אליה.

לקריאה נוספת על האמה טומה.

לקריאת קטע מן הספר.

.
נכתב על הספר:
ראיון עם המחבר מאת אסתי סגל, 'גלובס', אוקטובר 2009.
ראיון עם המחבר מאת דוד רוזנטל,' וואלה!', יולי 2009.

ביקורת על הספר מאת יותם שווימר, NRG, מאי 2009.
ראיון עם המחבר לכבוד צאת הספר מאת יונתן אסתרקין, NRG, מאי 2009.

 

פרשת המכשף הסוציאליסט
מחבר: האמה טומה
סוג: פרוזה – תרגום
מתרגם: דורי פרנס
מספר עמודים: 340
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: The Case of the Socialist Witchdoctor and other stories
שם המחבר בלועזית: Hama Tuma
מועד הוצאה לאור: אפריל 2009
מחיר קטלוגי: 88 ₪
דאנאקוד: 674-52

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן