בלוג - מאמרים אחרונים

האמת על הזמנים המשונים האלה


"האמת על הזמנים המשונים האלה" הוא הרומן הראשון שפירסם אדם פולדס, מכוכביה הבולטים של סצנת הספרות והשירה בבריטניה ומי שספריו זכו בשנים האחרונות לפרסים ולשבחי הביקורת.
.
זהו סיפור על חברות אמיצה ויוצאת דופן שנקשרת בין שני אנשים שונים בתכלית. הראשון הוא האוורד מקנאמי, גבר סקוטי שמן מאוד, בודד מאוד וקצת מוזר, שמתקשה להתגבר על מות אמו ונוהג לשוחח עם ארון הבגדים שלה. הוא מחליף עבודות, גורם לאסונות וחווה השפלות, עד שהוא נלקח תחת חסותם של בני זוג עשירים מלונדון, עובר להתגורר בביתם ומכיר את בנם היחיד: סול, ילד גאון ורגיש בעל זיכרון פנומנלי, שעתיד להשתתף (בעידודם הנמרץ יתר על המידה של הוריו) באליפות העולם בזיכרון.
.
הילד הגאון והגבר הבודד מתיידדים במהרה ומוצאים זה בזה תמיכה ונחמה מלחצי העולם שסביבם. באחד מרגעי הקִרבה האלה האוורד מחליט לחלץ את סול מהמתח הרב שבו הוא מצוי, ונעזר בכמה מחבריו החדשים, בהם משפחת מהגרים רוסים חובבי וודקה. אלא שהצעד הזה מסבך את הגבר גדול הממדים עם הורי הילד, עם המשטרה, ועם זיכרונותיו שלו מאביו המתעלל ומילדותו הקשה.
.
"האמת על הזמנים המשונים האלה" הוא רומן עדין ויפהפה שבמרכזו מערכת יחסים בלתי אפשרית לכאורה. למרות השוני הגדול בין הגבר הלא-יוצלח והדחוי לילד החכם והיפה, יש להם הרבה מהמשותף: אבות תובעניים ואלימים, טראומות ילדות, תחושות בידוד ופחד, ורצון עז להשתחרר ממגבלות הגוף והמחשבה. יחד יוצאים האוורד וסול למסע אל הלא נודע, שבסיומו חייהם ישתנו לחלוטין.
.
אדם פולדס, יליד לונדון, נכלל בשנת 2013 ברשימת "20 הסופרים הצעירים הטובים ביותר" של כתב העת הספרותי "גרנטה", לצד זיידי סמית, קמילה שאמזי ואחרים.
.
.
.
לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"

לקריאת הפרק הראשון של הספר

לקריאה נוספת על המחבר
.
.
נכתב על הספר:

"עם אדם פולדס פשוט נסחפים": רן בן נון, מוסף "24 שעות", 29.4.14

"ספר שתתאהבו בו כבר מהדף הראשון": המלצה של דור בביוף, "מעריב לנוער", 21.5.14

"ספר קיץ מושלם שעושה טוב על הנשמה": צור ארליך, "מקור ראשון", 23.5.14

"האמת על הזמנים המשונים האלה" נבחר לאחד מספרי התרגום הטובים של 2014, NRG, 29.12.14

.
.

האמת על הזמנים המשונים האלה
מחבר: אדם פולדס
מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי
סוג: פרוזה – תרגום
מספר עמודים: 358
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: The Truth About These Strange Times
שם המחבר בלועזית: Adam Foulds
מועד הוצאה לאור: ינואר 2014

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן