חלומו של הקלטי

מריו ורגס יוסה, חתן פרס נובל לספרות לשנת 2010 ומחבר רב-המכר "תעלוליה של ילדה רעה", מגולל הפעם את סיפורו של אדם שהפך מנערץ ואהוב למושמץ ושנוא.  בתא חשוך ומבודד, בכלא נודע לשמצה בלונדון, ממתין סֵר רוג'ר קייסמנט להוצאתו להורג. בחוץ עדיין משתוללת מלחמת העולם הראשונה, והחברים המעטים שנותרו לאסיר – שנאשם בבגידה בבריטניה ובשיתוף פעולה עם האויב הגרמני – פועלים ללא לאות כדי שעונשו יומתק. אלא שמחוץ לכלא מתגבר מסע ההכפשה נגדו, והוא  כולל פרסום קטעים אישיים ומביכים מיומניו של קייסמנט, המתארים חוויות הומוסקסואליות שהיו לו במהלך השנים. כשהוא מושפל ובודד, נזכר קייסמנט ברגעים מחייו, נאבק בפחדים שעטים עליו, בוכה ומתייסר ממחשבות,  ובעיקר מתענה מהידיעה שמעולם לא חווה קשר אהבה אמיתי.
.
כיצד הפך הדיפלומט האירי, שזכה לתואר אצולה ולאותות כבוד מטעם הממלכה הבריטית, לאדם מושמץ כל כך? מדוע עזבו אותו כמעט כל חבריו – סופרים, עיתונאים ופוליטיקאים בכירים, שהיללו אותו כשחשף בפני העולם את הזוועות שהביא האדם הלבן על אפריקה ודרום-אמריקה? האם הוא יזכה למחילה על מעשיו? ומה יעלה בגורלה של אירלנד, מולדתו של קייסמנט, אהבתו היחידה?

"חלומו של הקֶלטי"מבוסס על סיפור חייו של המשורר והמהפכן רוג'ר קייסמנט (1916-1864), אחד מגיבוריה הלאומיים הנשכחים של אירלנד. בעקבות ביקוריו בגיהינום האנושי שהתחולל בקונגו העצמאית ובחבל פוטמַיוֹ (כיום בקולומביה) – שכלל טבח ואכזריות בלתי נתפסת שעברו הילידים בעקבות גיוסם בכפייה לתעשיית הגומי המתפתחת של ראשית המאה העשרים – התעוררו בקייסמנט, בן למשפחה אירית פרו-בריטית, רגשות עזים שהובילו אותו להיות שותף בכיר בהנהגת המרד האירי בבריטים.

"חלומו של הקֶלטי" הוא כתב אישום מזעזע נגד הקולוניאליזם המערבי, נגד רמיסת זכויות אדם בשם הנצרות והקִדמה, ונגד הציניות ותאוות הבצע שעומדות מאחורי מדיניותן של ממשלות כובשות נאורות לכאורה.  בווירטואוזיות של מספר סיפורים גדול, אורג יוסה מעובדות היסטוריות סיפור חיים טרגי, שצולל אל תהומות נפש האדם ואל לב לבה האפל של תרבות המערב.

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"

לקריאה נוספת על המחבר

לקריאת קטע ראשון מהספר

.

נכתב על הספר:
כתבה על הספר מאת ירון אביטוב, מוסף סוף השבוע של 'מקור ראשון', אוקטובר 2012. 
המלצה על הספר לסוף השבוע, 'מעריב – הזו'רנל', אוגוסט 2012.
ביקורת על הספר מאת אריק גלסנר, מוסף 'שבעה ימים' של 'ידיעות אחרונות', יוני 2012
בי
קורת על הספר מאת סיגי קדוש בבלוג 'ספרים ללא ירקות', יוני 2012.

הספר ברשימת רבי המכר של החנויות הפרטיות, מוסף 'ספרים' ל'הארץ', יוני 2012.
 
הספר במדור המלצות של 'מקור ראשון' מאת יעל פרוינד אברהם, מאי 2012.
ראיון עם המחבר לכבוד צאת ספרו, מוסף '7 לילות' של 'ידיעות אחרונות', אסף מונד, מאי 2012.
המלצה על הספר במדור 'נשארים בבית' במוסף 'גלריה' של עיתון 'הארץ', מאי 2012.  

חלומו של הקלטי
מחבר: מריו ורגס יוסה
סוג: פרוזה  – תרגום
מתרגמת: עינת טלמון
מספר עמודים: 472
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: El sueño del celta
שם המחבר בלועזית: Mario Vargas Llosa
מועד הוצאה לאור: מאי 2012
דאנאקוד: 647-90

 

 

 

1 תגובה

פינגבקים וטרקבקים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן