בלוג - מאמרים אחרונים
,

משלים פילוסופיים לילדים

על המלך מידאס, הפיל מבגדד, שני הנזירים והנערה היפה, אמנות הסיוף של מורה זן, שלמה המלך והנמלה המאוהבת, ועל עוד גיבורי-תרבויות רבים ועלילותיהם.
בקובץ המופלא "משלים פילוסופיים לילדים" כונסו משלים וסיפורים מכל העולם – סיפורי זן, סיפורים מהמיתולוגיה היוונית, סיפורים ומשלים מהפילוסופיה המערבית, משלים מתרבות האסלאם. כולם חכמים וכולם מרתקים וכולם מלמדים אותנו – ילדים, נוער ומבוגרים – משהו על העולם, על האנשים שבו ועל החיים שלנו.
מאז ומתמיד הפילוסופיה המערבית וחוכמת המזרח גיבשו את המחשבה האנושית בדרך של סיפורים. ועכשיו – מיטב הסיפורים השאובים מהן מוגשים לילדים ופותחים בפניהם את עולם התרבות כולו.
לצד כל משל – העקרב והצפרדע, שני נזירים והנערה היפה, הצייר והעכברים, המלך הצולע, חרב דמוקלס, הפיל מבגדד, אוזניו של המלך מידס ועוד רבים אחרים – מופיעה "סדנת הפילוסוף", ובה כמה שאלות מעוררות מחשבות. אפשר את סדנאת הפילוסוף לילדים, להקריא לילדים ולפגישו אותם עם אוצרות המחשבה האנושית, או פשוט להסתפק בהנאת הקריאה בסיפורים המשובחים.
ילדים מכל הגילים יכולים לפגוש עשרות סיפורי יסוד מסורתיים מכל התרבויות, שמקפלים בתוכם מושגים חשובים ובסיסיים, כמו שוויון, שלווה, אהבת הזולת, שיתוף פעולה, וגם – קנאה, איבוד עשתונות, ערמומיות ועוד.

"משלים פילוסופיים לילדים" הוא ספר חכם ושימושי. סיפוריו החכמים לא רק מעניקים הנאה והרחבת דעת להורים ולילדים, אלא שהוא גם משרת את צרכיהם המתודיים של העוסקים בחינוך, הדרכה, מעבירי סדנאות למיניהן וכל אוהבי דעת באשר הם.

לקריאת משל מתוך הספר.
.

נכתב על הספר:
ביקורת על הספר מאת נירה לוין, אתר "דףדף".
המלצה על הספר לכבוד החגים מאת יעל דר, אתר "הארץ", ספטמבר 2006.
המלצה על הספר מאת אריאנה מלמד, Ynet, מרץ 2006.
המלצה על הספר מאת שהם סמיט, אתר סטימצקי.

.
משלים פילוסופיים לילדים

מחבר: מישל פיקומל
סוג:  סיפורים לילדים
מאייר: פיליפ לגוטרייר
מתרגם: ראובן מירן
מספר עמודים: 106
סוג כריכה: קשה
שם הספר בלועזית: Les Philo-Febles
שם המחבר בלועזית: Michel Piquemal
מועד הוצאה לאור:  ינואר 2006
מחיר קטלוגי:  72 ₪
דאנאקוד: 674-12

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן