בלוג - מאמרים אחרונים

הכתובים הסודיים

זהו רומן שמספר בשני קולות – למעשה, בשני סוגי יומנים – את סיפורה של רוזאן: פעם הנערה היפה ביותר במחוז סלייגו שבצפון אירלנד, וכעת אשה כבת מאה השוהה במוסד לחולי נפש. רוזאן מנסה להחיות בחשאי על הנייר את סיפור חייה המפותל והכואב – מאה שנים של אהבות, אכזבות והחמצות טרגיות שהובילו אותה אל המוסד שבו היא שוהה כבר עשרות שנים.
במקביל נפרש גם יומנו של ד"ר גרין, הפסיכיאטר הראשי של המוסד, שמבקש לבחון את מצבה של המטופלת הקשישה, רגע לפני שבית החולים הישן נהרס ועליו להכריע מה יעלה בגורלה. בדיווחיו, המבקשים להתחקות אף הם אחר סיפור חייה העלום של רוזאן, נחשפים חייו האישיים של ד"ר גרין, לבטיו המקצועיים, תסכוליו כגבר נשוי לא באושר, ובעיקר – גילויו המפתיעים על חיי רוזאן, שמונעים מכוחה של סקרנות בלתי מוסברת.
במלאכת מחשבת וברגישות, בונה הסופר פסיפס רב משמעויות ומעורר מחשבה, שבוחן את תעתועי הזיכרון האנושי ואת האופן שבו כל אדם מספר לעצמו את סיפור חייו.
בתוך כך מתוודעים הקוראים לסיפורה הסוער של אירלנד, ארץ עקובה מדם שאת מחיר סכסוכיה הפנימיים משלמת אישה יפהפייה אשר ידעה אהבה גדולה ואיבדה את כל עולמה. מה באמת קרה לרוזאן? רק בסוף "הכתובים הסודיים" מתקבלת תמונה מפוענחת ומלאה של סיפור חיים מטלטל בן מאה שנה.

"הכתובים הסודיים" הוא אחד מהספרים המדוברים של השנים האחרונות, והפך עם צאתו לרב מכר ייחודי ונכלל ברשימת 100 הספרים הטובים ביותר של העשור על פי המגזין "טיים".

סבסטיאן בארי נחשב כיום לאחד מהסופרים הבולטים והאהובים בשפה האנגלית. ברומן "הכתובים הסודיים" הוא מתגלה כמספר מרתק בעל אבחנה מצמררת בחדותה.

.

לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"

לקריאה נוספת על סבסטיאן בארי

לקריאת קטע מהספר

.
נכתב על הספר:
ביקורת על הספר מאת עדנה שמש, 'עיתון 77', יוני 2010.
ביקורת על הספר מאת שירה סתיו, 'הארץ', פברואר 2010.

ביקורת על הספר מאת דן לחמן, אתר e-mago, ינואר 2010.
ביקורת על הספר מאת פאר פרידמן, NRG, דצמבר 2009.
קטע מהספר לכבוד בחירתו לאחד ממאה הספרים הטובים של העשור, Ynet, נובמבר 2009.

.

הכתובים הסודיים
מחבר: סבסטיאן בארי
סוג:  פרוזה – תרגום
מתרגמת: שרון פרמינגר
מספר עמודים: 358
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: The Secret Scripture
שם המחבר בלועזית: Sebastian Barry
מועד הוצאה לאור: נובמבר 2009
מחיר קטלוגי: 92 ₪
דאנאקוד: 674-58

0 תגובות

פינגבקים וטרקבקים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן