ומה יש עוד

"ומה יש עוד", ספר השירה של הסופרת והמשוררת שָֹרַי שביט, עוסק בפרידה מהורים ובפרידה מילדות שהפכה לזיכרון כמעט מיתי. הספר מורכב ממספר שירים מצומצם ומדויק, שמזקק את חוויית הלבדות, ההתבגרות והמפגש עם המוות באמצעות שירה אורבנית, דיבורית כמעט, ששורשיה יונקים מן הפרוזה. שביט אוגדת בספר חוויות קצרות של רגש, שמכנסות בתוכן סיפור חיים שלם. דרך השירים, ההתבוננות של שביט על העולם ועל המוות נעה בחלל של מרחב וזמן כמבעד לעדשה של מצלמה קולנועית. הרחובות, הרמזורים, הקברים והשדות שמקיפים את שכונת ילדותה, ניבטים מבין השורות כשהם קרובים וספציפיים, אך גם מתוּוכים ממעוף הציפור ובכך הופכים רחוקים ואוניברסליים.
.

"ומה יש עוד", שרואה אור כחלק מזכייתה של שביט בפרס "שירה על הדרך" לשנת 2007, הוא ספר השירה הראשון שלה. בספר היא שבה ומתמודדת עם נושא הילד/הפרט שמתנתק מהוריו והופך לעצמאי בעולם. היא מנסה לכמת את הכאב שמולידה ההיקרעות מחבל הטבור ההורי, תוך שהיא בוחנת את הפער שבין מי שהיא ביקשה להיות בילדותה לבין מי שהיא צמחה להיות בחייה הבוגרים. בשירים שבספר ניתן לזהות קשרים ביוגרפיים רחבים עם סיפור חייה של שביט. בילדותה היא התייתמה מאב ומאם, ונותרה להתמודד לבדה עם קשיי החיים, אך גם עם האתגרים והיופי שבהם.
.
בעזרת קול פואטי ייחודי וכוחות פרוזאיים חזקים, שביט משרטטת את בית ילדותה, את השכונה המבודדת שבה גדלה, ואת המפגש המוקדם עם המוות – תוך שהיא חושפת בכנות חפה מרגשנות את החיים שנאלצה להיפרד מהם ואת החיים שהמשיכו לנוע קדימה במהירות מסחררת.

.
בספרה הראשון של שביט, "ברוריה הפקות" (כנרת זמורה-ביתן, 2009), הופיעו שלוש נובלות פרי עטה. הנובלות תיארו יחסים בתוך המשפחה ועסקו ביכולתו ובמוגבלותו של הפרט לזקק ולמצות את עצמו בתוך סיטואציה משפחתית מורכבת. ברומן "הכול זריז", שראה אור כשלוש שנים לאחר מכן (אחוזת בית, 2012), לקחה שרי את קוראיה למסע עוצר נשימה בתת-היבשת הודו, באמצעות סיפור מלא בהרפתקאות ועניין העוסק במערכת יחסים ייחודית בין שני אחים מאומצים.

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"

לקריאת כמה שירים מתוך הספר

לקריאה נוספת על המחברת

נכתב על הספר: 

פרסום השיר "נגיד" של שרי שביט, מתוך "ומה יש עוד", בעיתון "ידיעות אחרונות", 14.1.14

פרסום שיר של שרי שביט, מוסף "סופהשבוע", 1.10.14

.
.
.
.

ומה יש עוד
מחברת: שרי שביט
עורכת: אורית גידלי
סוג: שירה – מקור
מספר עמודים: 40
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: What Else Is There – Poems
שם המחברת בלועזית: Sarai Shavit
מועד הוצאה לאור: ינואר 2014

1 תגובה

פינגבקים וטרקבקים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן