בלוג - מאמרים אחרונים

נער החידות ממומביי

איך קורה שמלצר הודי עני וחסר השכלה מצליח לזכות בסכום הגדול ביותר בעולם בשעשועון הטלוויזיה "מי יגיע למיליארד?" איך קורה שהוא יודע את התשובות לשאלות הטריוויה המוזרות ביותר, ועובר את כל שלבי המשחק?
ראם מוחמד תומאס בן ה-18, הגיבור-המספר של הרומן "נער החידות ממומביי", נעצר מיד לאחר שהוא זוכה בסכום הדמיוני של מיליארד רופי (כמאה מיליון ₪) בשעשועון הטלוויזיה "מי יגיע למיליארד?", שבו ענה נכון על שתים-עשרה שאלות. המפיקים ההמומים עוצרים אותו כי הם בטוחים שהוא רימה בדרך כלשהי.
עורכת דין שמגיעה לבית המעצר בדיוק ברגע הנכון, מחלצת אותו ולוקחת אותו לביתה כדי שיספר לה – שאלה אחר שאלה – איך הגיע לדעת את התשובות. וכך, כל פרק בספר נושא את הסכום שמקבלים תמורת התשובה הנכונה, ובכל פרק כזה ראם מוחמד תומאס מספר קטע מחייו שמסביר איך הוא, נער אשפתות עלוב ממומביי, ידע את התשובות לשאלות.
הפרקים מצטרפים יחד לסיפור חייו רבי התהפוכות של הגיבור, שהוא אחד הגיבורים אוהבי האדם והאנושיים ביותר שהופיעו בשנים האחרונות בספרות העולמית.
הקוראים מגלים לאט לאט כיצד כומר אחד מצא אותו בתור תינוק עזוב, למה יש לו שלושה שמות, איך שירת בבית דיפלומט אוסטרלי מסתורי, איך נודע לו על הסוד שמאחורי בית יתומים נכים, איך הציל ילדה מאסון גדול, מתי ואיפה התאהב לראשונה, מה עלה בגורלה של שחקנית הקולנוע המבוגרת שהעסיקה אותו בתור משרת, ועוד ועוד אפיזודות.

דרך סיפור חייו של ראם מוחמד תומאס מתגלים לעינינו יופייה ועושרה התרבותי של הודו המודרנית, אך גם כיעורה ואזורי הטרגדיה והפאתוס שבה.

ויקאס סווארופ הוא דיפלומט הודי. "נער החידות ממומביי" הוא ספרו הראשון שזכה להצלחה מפתיעה.

לקריאה נוספת על ויקאס סווארופ.

לקריאת קטע מתוך הספר.

.
נכתב על הספר:
ביקורת  על הספר מאת לילך וולך, נענע10, מאי 2007.
ביקורת על הספר מאת דפנה לוי, Ynet, מאי 2007.
ביקורת על הספר מאת יאיר שכטר, נענע10, יוני 2007.


נער החידות ממוביי

מחבר: ויקאס סווארופ
סוג:  רומן  – תרגום
מתרגמת: סיגל אדלר
מספר עמודים: 347
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: Q and A
שם המחבר בלועזית: Vikas Swarup
מועד הוצאה לאור: אפריל 2007
מחיר קטלוגי:  88 ₪
דאנאקוד: 674-29

0 תגובות

פינגבקים וטרקבקים

  1. […] מזלו בכתיבה של ספרות יפה. במשך זמן מה שקד על כתיבת "נער החידות ממומביי", שהיה לרומן הביכורים שלו. במהלך הכתיבה איתר […]

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן