שיעור נהיגה

שיעור נהיגה - חזית עטיפה בלבד איכות גבוהה - 6.8.19סוניה היא רווקה בת ארבעים ומשהו מקופנהגן, שלא יודעת להעביר הילוכים – לא במכונית ולא בחיים. למרות שהיא לומדת לנהוג כבר כמה חודשים, היא עדיין סופגת צעקות מהמורָה שלה לנהיגה, שלא מאפשרת לה להעביר הילוכים בעצמה. בנוסף, מסיבה לא ברורה לסוניה, אחותה הקטנה מתחמקת מקשר איתה. משהו בחייה חייב להשתנות, וסוניה מרגישה שכאשר תדע סוף-סוף לנהוג במכונית, גם השינוי יגיע.

פעם, במסיבה אחת, הבטיחה לה מגדת עתידות שדבר-מה צפוי לקרות לה בעתיד, אבל סוניה לא מצליחה להיזכר מהו העתיד – הטוב או הרע – שהיא צפתה לה. כל שנותר לה הוא להתגעגע לילדותה בכפר, לכף היד האוהבת של אבא, לימים שבהם יכלה להיכנס למקום מסתור בלב שדה השיפון, להשקיף משם על אווזי הבר שעפים חופשיים בשמים, ולברוח.

עכשיו, כשההגה בידיים שלה, סוניה מקווה להתחיל לשלוט בחייה. אלא שהיעד שאליו היא מבקשת להגיע – תכלית חייה – לא מובן לסוניה עד לעמודים האחרונים בספר. ואז, ברגע אחד, היא עושה מהלך גורלי וזוכה בעקבותיו לראשונה בתחושה של אושר.

"שיעור נהיגה", מאת הסופרת הדנית דורתה נורס, בתרגומה של רות שפירא, הוא רומן על התבגרות מאוחרת, שבמרכזו אישה רגישה ויוצאת דופן, חסרת כישורים מעשיים, שנאלצת להתמודד עם המציאות, ההזדקנות והבדידות. זהו רומן שובה לב ושובר לב, יחיד במינו, שהתפרסם בעשרות מדינות והיה מועמד לפרס הבּוּקר הבינלאומי לשנת 2017.

 

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"

לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"

לקריאת הפרק הראשון של הרומן

לקריאה נוספת על המחברת

 

נכתב על הספר:

"ההגה בידיים שלה": ריאיון עם דורתה נורס לרגל צאת "שיעור נהיגה", צפי סער, "הארץ", 20.9.19

"ההסתפקות במועט ככוח פואטי": ביקורת של תלמה אדמון על "שיעור נהיגה", "מעריב", 6.9.19 

 

 

 

שיעור נהיגה
מחברת: דורתה נורס
מדנית: רות שפירא
סוג: פרוזה – תרגום
מספר עמודים: 191
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: SPEJL, SKULDER, BLINK
שם המחבר בלועזית: Dorthe Nors
מועד הוצאה לאור: ספטמבר 2019

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן