אסתר ועדינה

14.1.19 - אסתר ועדינה - מאת נגה אלבלך - חזית עטיפה בלבדאסתר ועדינה, גיבורות שתי הנובלות בספרה החדש של נגה אלבלך, הן דמויות בלתי נשכחות: נועזות, מצחיקות וחקרניות. שתיהן חורגות לפתע ממסלול החיים היציב שבנו לעצמן, ונדחפות לפעול בדרכים שמטלטלות את חייהן. לשתיהן ילדים שבגרו ועזבו את הבית, ואולי משום כך הן פונות לחפש לעצמן אחיזה חדשה בחיים. החיפוש שלהן מזמֵן לא פעם מצבים קומיים ורגעים מביכים לצד רגעי חסד וקִרבה.

אסתר חיה באחת מערי אירופה, עובדת בתפקיד אדמיניסטרטיבי, ואחת לשנה יוצאת לחופשה, שוכרת חדר בבית מלון ומעבירה את זמנה בצפייה בטלוויזיה. הנובלה הקרויה על שמה מכילה שלושה מכתבים שבהם היא מספרת לבנה יחידה, לראשונה ובגילוי לב, על הקורות אותה בשנים האחרונות. היא משתפת אותו בהרפתקאות שלא מקובל לשתף בהן ילדים, ומהרהרת בתוך כך גם במקומו של הקשר אם-בן בחייהם עתה. מכתביה של אסתר שופעים הומור עצמי, חוכמת חיים ואירוניה דקה, ומתוך הקריאה בהם מצטיירת דמות משובבת נפש ותאבת חיים.

עדינה היא רואת חשבון במקצועה. מה שנראה לאחרים כקטנוניות וכצרות עין, הוא מבחינתה תפיסת עולם של דיוק ודבקות באמת. יום אחד, בעקבות אותה חתירה בלתי מתפשרת לאמת, נראה שהיא חוצה את הגבול ומחבלת בחייה ובחיי אחרים. בעקבות כך היא יוצאת לגָלוּת זמנית בהמבורג, הרחק מבן זוגה האהוב ומבתה הבוגרת, ומוצאת מקלט אצל חברה גרמנייה. העיר המרוחקת והזרה מזמנת לה אף היא עימותים עם האמת ופרשנותה, אך בד בבד מאפשרת לה לערוך חשבון נפש נוקב.

נגה אלבלך (1971) היא סופרת ועורכת, כלת פרס ברנר לספרות לשנת 2018 ומנכ"לית הוצאת הקיבוץ המאוחד. "אסתר ועדינה" הוא ספרה החמישי למבוגרים. שתי גיבורות ספרה אמנם שונות מאוד זו מזו בכל הנוגע למוצאן, לנסיבות חייהן ולקורות אותן, אך הן חולקות נטייה דומה: להתבונן בספקנות על המובן מאליו ולהתעקש לספר את סיפורן בקולן שלהן, שהוא – בשני המקרים – קול של אישה המצויה בעיצומו של מסע עיקש ומתמשך להכרת עצמה.

 

לרכישת ספר באתר "ידיעות ספרים"
לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"
לקריאת הפתיחה של הספר
לקריאה נוספת על המחברת

 

נכתב על הספר:

 

 

 

אסתר ועדינה
מחברת: נגה אלבלך
עורכת: דנה אולמרט
סוג: פרוזה – מקור
מספר עמודים: 248
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: Esther and Adina
שם המחברת בלועזית: Noga Albalach 
מועד הוצאה לאור: פברואר 2019 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן