הדרך לוורנאסי

הדרך לוורנאסי - חזיתחייו של יואל, פקיד ירושלמי בשנות החמישים לחייו, משתבשים באופן טרגי כשהוא מתבשר כי בנו יחידו, רועי, נהרג בתאונת אופנוע במהלך טיול בהודו. שנה לאחר מות אשתו הוא נותר לבדו, ללא משפחה. במהלך ה"שבעה" הוא נאחז במחשבה שעליו לנסוע בעצמו להודו כדי להתקרב לבנו ולהיפרד ממנו כיאות.

"הדרך לוורנאסי", ספר הביכורים העדין והמאופק של אמנון יובֵל, הוא יומן מסע כפול, של אב ובנו. יואל לוקח איתו להודו את מחברתו של רועי שבה תיעד הבן את קורותיו במהלך טיולו. הוא עוקב אחר המסלול שעשה רועי וקורא את רשימותיו בהתאם לסדר ולמקום שבהם חוברו. בתוך כך נכתב גם יומן אבלו ומסעו של יואל, המתוּוך באמצעות קולו של מספר הקרוב אליו בלבו אך גם נפרד ממנו. ההתוודעות של יואל לבנו, שמתרחשת דרך הטיול ודרך הרשימות של רועי והמחשבות עליו ועל עצמו, מדובבת בהדרגה סיפור אינטימי על אבהות, גבריות ואהבה בתוך תא משפחתי קטן אחד.

"הדרך לוורנאסי" כתוב בלשון בהירה וצלולה. ביטויי הרגש הישיר בו מדודים ומהוסים. אולם מבעד לכתיבה המינורית באופייה נחשפת רגישות גבוהה ומודעות למגבלותיה של השפה במצבים טראומטיים למסור ולתאר מצבי תודעה ורגש קיצוניים. יובֵל מלווה את גיבורו המופנם, שניווט את חייו במסלול בטוח לכאורה, ועוקב מקרוב אחר התפנית האכזרית והפתאומית אשר כופה על יואל לבחון מחדש את הדרך שבה בחר, ומובילה אותו, מכל המקומות שבעולם, אל נופיה ואנשיה של הודו.

יופיו וכוחו של הרומן הזה טמונים בהתוודעות לְגיבור שאין ברשותו תובנות ונחמות מן המוכן, והוא מבקש לברר לעצמו מה יהיו חייו מכאן ואילך.

 

לרכישת הספר באתר ידיעות ספרים
לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"
לקריאת הפתיחה של הרומן
לקריאה נוספת על המחבר

 

 

נכתב על הספר:

"מינורי ומאופק": דריה מעוז על "הדרך לוורנאסי", "ישראל היום", 13.4.18

"מישהו למות איתו": ריאיון עם אמנון יובל, "כלכליסט", 29.4.18

 

 

 

הדרך לוורנאסי
מחבר: אמנון יובל
עורכת: דנה אולמרט
סוג: פרוזה – מקור
מספר עמודים: 264
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: The Road to Varanasi
שם המחברת בלועזית: Amnon Yovel 
מועד הוצאה לאור: מרץ 2018

 

 

1 תגובה

פינגבקים וטרקבקים

  1. […] בחזרה לעמוד הספר […]

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן