galgut-cover (2)"בחדר זר" הוא ספרו של אחד מהסופרים הדרום-אפריקאים הבולטים כיום, דיימון גאלגוט (מחבר "הרופא הטוב"). הספר זכה לשבחי הביקורת ונכלל ברשימת הספרים המועמדים לפרס הבּוּקר לשנת 2010.

בחור צעיר ובודד ששמו דיימון יוצא לשלושה מסעות. הסיבה לצאתו לדרך לא ברורה לו, גם אין לו תוכנית מסודרת לקראת כל אחד מהמסעות האלה. הוא יוצא לדרך רק משום שהוא מרגיש שאינו יכול עוד להישאר במקום אחד. הוא מרגיש צורך דחוף לזוז, להתרחק מביתו, לחפש דבר-מה. אלא שהוא אינו יודע מה הוא מחפש, ומקווה למצוא את התשובה באחד המסעות. הוא יוצא להודו, ואז לאירופה ולבסוף למזרח אפריקה, ובכל מסע פוגש מישהו או מישהי שנעשים שותפיו לדרך. אלא שבכל מסע מתייחס אליו שותפו באופן שונה. דיימון מוצא את עצמו פעם בתפקיד המעריץ, פעם בתפקיד המאהב, ופעם בתפקיד המשגיח, ועל פי התפקידים האלה נקראים גם פרקי הרומן. ושלושת המסעות – החיצוניים והפנימיים כאחד – מסתיימים כולם באסון ומשנים את חייו.

במסע הראשון מתלווה אל דיימון צעיר גרמני מסתורי בשם ריינר, שהוא פגש באקראי במסע קודם. עוד לפני יציאתם לדרך נדמה כי בקשר בין השניים רב הנסתר על הגלוי. במסע השני, שאליו יוצא דיימון לבדו, הוא פוגש שלישיית תרמילאים (אח ואחות תאומים משווייץ, וגבר צרפתי), והטיול המשותף מוביל לחברוּת מאופקת וטעונה. במסע השלישי והאחרון לוקח עמו דיימון את אנה, חֲברה מעורערת שזה עתה השתחררה מאשפוז, ובמהלך המסע – העניינים יוצאים מכלל שליטה.

כתיבתו של דיימון גאלגוט מתעתעת בקורא. המספר מדווח בגוף שלישי על קורותיו של דיימון, אך בוחר לעתים לעבור לסיפור בגוף ראשון. שפתו פשוטה וישירה, אך גאלגוט נמנע לחלוטין משימוש בסימני שאלה ובסימון מירכאות לציון דיבור ישיר. התוצאה היא טקסט אינטימי מאוד, עוצמתי וייחודי, שעוסק בהגדרות זהות, בתחושות בדידות קיומית וברגשות עזים של תשוקה, זעם וחמלה.

 

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"

לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"

לקריאת הפתיחה של הרומן

לקריאה נוספת על המחבר

 

 

נכתב על הספר:

"יופי פשוט ומאופק, שמתחתיו רוחשות תשוקות וסערות": נטע גורביץ' ממליצה על "בחדר זר", אתר וואלה!, 18.2.16

ריאיון עם דיימון גאלגוט, מחבר "בחדר זר", מוסף "7 לילות", 19.2.16, חלק ראשון

המשך הריאיון עם דיימון גאלגוט, מוסף "7 לילות", 19.2.16

"יופיה התמוה, המטושטש והמתעתע של העמימות": אריאנה מלמד על "בחדר זר", מוסף "הארץ ספרים", 10.3.16

 

 

בחדר זר
מחבר: דיימון גאלגוט
מאנגלית: אסנת הדר
סוג: פרוזה – תרגום
מס' עמודים: 192
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: In a Starnge Room
שם המחבר בלועזית: Damon Galgut
מועד הוצאה לאור: ינואר 2016

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן