בלוג - מאמרים אחרונים

הדייר מהקומה השנייה

עטיפה-הדייר מהקומה השנייהבבניין דירות בן ארבע קומות, בעיר אשר יכולה להיות כל עיר בעולם, מתגורר גבר מתבודד – הוא המספֵּר נטול השם של הרומן המכשף "הדייר מהקומה השנייה". הוא גר בקומה השנייה ונמנע מתקשורת עם שכניו, שכמוהו לא זוכים בסיפור לשם אלא לכינוי: התאומות, הדייר מדירת הגג, האלמנה, יו"ר ועד הבית. אף שאותו גבר זוכה להערכה רבה כמתרגם של יצירות ספרות, הוא מסתגר בעולמו וסולד מקשרים חברתיים אשר עוררו בו מאז ומתמיד תחושות אי-נוחות ומבוכה.

ואז, יום אחד, מגיעה לבניין דיירת חדשה, אֶמה שמה, בחורה מתולתלת וחייכנית, אֶמה שמה, שעברה מהכפר אל העיר, יחד עם אִמה חמורת הסבר. היא לוכדת אותו בחיוכה על מדרגות הכניסה לבניין, וכמה שעות לאחר מכן מבקשת להתקלח בדירתו – והוא נענה לה. מאותו רגע משתנים חייו, אלא שהססנותו ופחדיו לא מאפשרים לו לפרוץ את עולמו המסוגר, והוא נאלץ לראות כיצד אהובתו הסודית (אותה אישה יחידה שמצליחה לפוגג באחת את אי-הנוחות מבחייו), מנהלת קשרי אהבה הרסניים עם גברים אחרים. עד לרגע שהוא מחליט לעשות מעשה.

"הדייר מהקומה השנייה", רומן הביכורים של עפי גור-ארי, הוא משל אקזיסטנציאליסטי שכמו נכתב בהשראת האמירה הידועה של ז'אן-פול סארטר, "הגיהינום הוא הזולת". בכתיבה מדודה ומדויקת, שמלוּוָה בקריצות ספרותיות וציטוטים מיצירות מופת של סארטר, אלבר קאמי, ולדימיר נבוקוב ואחרים, צולל הרומן אל תוך עולמו המסויט של גבר בודד, אשר מחליט לכתוב, מתחילתו ועד סופו, את וידויו. לכאורה, זהו סיפור פשוט על אהבה ורצח. למעשה, זהו סיפור מורכב ואפל שעוסק בבדידות קיומית, בקשרים הסבוכים שבין מילים למציאות, ובתחושת הזרות שבבסיס הקיום האנושי.

עפי גור-ארי נולד בשנת 1973 בתל אביב, בה הוא מתגורר עד היום. בעבר עסק בתחום הברים והוראת האלכוהול, וכיום הוא עוסק בניהול. "הדייר מהקומה השנייה" הוא ספרו הראשון.

 דף הפייסבוק של "הדייר מהקומה השנייה"

 

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"
לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"
לקריאת פרק הפתיחה של הספר

 

נכתב על הספר:

"תוצאה שנונה ומפתיעה": דוד רוזנטל על "הדייר מהקומה השנייה", וואלה! 12.5.15

ריאיון עם עפי גור-ארי, "מעריב", 3.6.15

השאלון עם עפי גור-ארי, בלוג "קורא בספרים", 7.6.15

 

 

הדייר מהקומה השנייה
מחבר: עפי גור-ארי
עורכת: עינת יקיר
סוג: פרוזה – מקור
מספר עמודים: 213
כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: The Tenant
שם המחבר בלועזית: Afi Gur-Ari
מועד הוצאה לאור: מארס 2015

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן