ארץ פרומה

"ארץ פרומה" הוא רומן חתרני, פורץ דרך ושנוי במחלוקת, המביא את סיפורו של צעיר גרמני אבוד, המחפש משמעות לחייו כאדם בעולם חומרני, מנוכר ואחוז תזזית.
זהו גם סיפורו של הדור הצעיר בגרמניה, שמחפש את שורשיו התרבותיים ושבוחן את מהות קשריו עם אבותיו ועם ההיסטוריה הגרמנית של המאה ה-20.
המספר – צעיר עלום שם, עשיר, שתוי ומוכה עייפות – עסוק ללא הרף במראהו החיצוני ואכול בספקות עצמיים ושנאה לעולם, ובייחוד לכל מה שגרמני בו. הוא נוסע ללא תכלית – במכוניות יוקרתיות, ברכבת, במטוס, במוניות – לאורכה של ארץ אבותיו, מן הנקודה הצפונית ביותר בגרמניה ועד לסיום מסעו בדרום, באמצע אגם ציריך שבשווייץ.
בדרכו נחשפת גרמניה המודרנית: מדינה עם מורסות עבר שהפכה למכונת צריכה קפיטליסטית, שטופת מוצרים ומותגים. לאורך המסע פוגש המספר שלל אנשים מגוחכים, מצחיקים ומעציבים: חברים עקרים רגשית, קשישים נאצים כעורים, סלבריטאים חלולים, נהגי מוניות בהמיים, אנשי עסקים חזיריים, סטודנטים מסוממים, הומואים מוחצנים, עשירים מעורערים נפשית ועוד ועוד.

"ארץ פרומה" הוא רומן מתוחכם השוזר סוגות ספרותיות שונות (רומן מסע, רומן חניכה חתרני, רומן הרפתקאות), ומשלב במלאכת מחשבת תרבות גבוהה ותרבות נמוכה, השפעות מהספרות האמריקאית (סלינג'ר, קרואק), משקעי עומק ממסורות ספרותיות אירופיות (מיתולוגיה יוונית, גתה, תומס מאן) ויסודות מתרבות הפופ העכשווית. הרומן נחשב לבולטות שביצירות ספרות הפופ, ליצירה קאנונית ולטקסט מפתח בספרות הגרמנית הצעירה של העשור האחרון.

המתרגם חנן אלשטיין הוסיף אחרית דבר מרתקת המספקת רקע היסטורי ופרשנות תרבותית ליצירתו המורכבת של קראכט.

כריסטיאן קראכט הוא מהסופרים הפרובוקטיביים ומעוררי המחשבה ביותר שפועלים בשנים האחרונות במרחב הדובר גרמנית. "ארץ פרומה", רומן הביכורים שלו, הוא ספרו השני הרואה אור בעברית, לאחר "1979" (בהוצאת עם עובד, 2004).

לקריאה נוספת על כריסטיאן קראכט.

לקריאת קטע מן הספר.

.
נכתב על הספר:
כתבה על הספר מאת תלמה אדמון, NRG, ינואר 2010.
ביקורת על הספר מאת מאשה צור גלוזמן, 'הארץ', ינואר 2010.
ביקורת על הספר מאת עמיחי שלו, Ynet, ינואר 2010.
ראיון עם המחבר מאת אבנר שפירא, 'עכבר העיר אונליין', ינואר 2010.

 

ארץ פרומה
מחברת: כריסטיאן קראכט
סוג:  פרוזה – תרגום
מתרגם: חנן אלשטיין
מספר עמודים: 182
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: Faserland
שם המחבר בלועזית: Christian Kracht
מועד הוצאה לאור: נובמבר 2009
מחיר קטלוגי: 84 ₪
דאנאקוד: 674-57

1 תגובה

פינגבקים וטרקבקים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן