,

שלום לך, עצבות

במרכז הרומן השערורייתי הזה עומדת ססיל, נערה נהנתנית ומשועממת, המבלה את חופשת הקיץ שלה עם אביה האלמן בווילה בריביירה הצרפתית. אביה הוא גבר של הרבה נשים, ולחופשה הזאת הוא מביא איתו את אלזה, בחורה צעירה, יפה ותוססת.
אלא שאז נכנסת לתמונה אן, אישה בת גילו של האב, שמקרינה נשיות מתוחכמת ויופי שקט וממגנט. אן כובשת במשב הרוח האינטלקטואלי שלה את האב ואת בתו גם יחד, וכעבור זמן מה נראה שהקשר בינה לבין האב עשוי להוביל לחתונה.
ססיל המתבגרת והסוערת, שמתייחסת בבוז לכל סוג של מחויבות, ושבעצמה חוקרת בקיץ זה את סודות האהבה והמין, מתגעגעת לימי האושר שלה עם אביה, ולא מתכוונת לוותר עליו בלי קרב. היא רוקמת תוכנית שסופה המפתיע והנורא מציב בפניה שאלות חדשות ומכאיבות על מורכבותם של האהבה, הארוטיקה, והקשרים בין גברים לנשים.

פרנסואז סגאן כתבה את הרומן שלוח-הרסן שלה בשפה סוערת ובלתי אמצעית שמעבירה במדויק וברגישות עצומה את כל התהפוכות הרגשיות והעלילתיות שעוברת הגיבורה שלה באותו הקיץ. היא השלימה את כתיבתו כשהיתה בת 17 בלבד. הספר שהיה לרב המכר וזכה למיליוני קוראים נלהבים בכל העולם, מוגש כעת בתרגום חדש ועכשווי לעברית.

נורית גרץ ושלומציון קינן כתבו לספר אחרית דבר, ובה הן מנסות לפענח, מבחינה חברתית וספרותית, את סוד הקסם שבו, ואת ההצלחה המסחררת שזכה לה בשעתו ושהוא זוכה לה עד ימינו.

לקריאה נוספת על פרנסואז סגאן.

לקריאת קטע מן הספר.

.
נכתב על הספר:
קווים חדשים לדמותה של פרנסואז סגאן בביוגרפיה חדשה שכתב בנה. גבי לוין, מוסף 'הארץ', יוני 2012. 
כתבה על הספר מאת עדנה שמש, אתר 'בננות' ו'עיתון 77', פברואר 2010.

כתבה על צאת התרגום החדש מאת מיה סלע, 'עכבר העיר אונליין', ספטמבר 2009.
ביקורת על הספר מאת יותם שווימר, NRG, ספטמבר 2009.
ביקורת על הספר מאת דן לחמן, אתר e-mago, ספטמבר 2009.
ביקורת על הספר מאת טל ניב, 'הארץ'.

שלום לך, עצבות
מחברת: פרנסואז סגאן
סוג:  פרוזה – תרגום
מתרגם: דורי מנור
מספר עמודים: 142
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: Bonjour Tristesse
שם המחבר בלועזית: Francoise Sagan
מועד הוצאה לאור: ספטמבר 2009
מחיר קטלוגי: 84 ₪
דאנאקוד: 674-55

3 תגובות

פינגבקים וטרקבקים

  1. […] שלום לך עצבות – פרנסואז סגאן. אם טרם קראתם את הספר המופלא הזה, או שעשיתם זאת רק בגיל ההתבגרות – ממליצה לשוב אליו. ספר שמצליח לעורר רגשות ומחשבות על החלטות של רגע, על אמפטיה, על שיפוטיות. […]

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן