חבורת העינב

הספר "חבורת העינב" מורכב משני רומנים מאת הסופר ג'ון פנטה, מי שהשפיע רבות על סופרים כמו צ'רלס בוקובסקי וג'ק קרואק. גם פנטה, כמו גיבוריו, היה אמריקני ממוצא איטלקי, מעיר קטנה, שמכונת הכתיבה הובילה אותו ללוס אנג'לס. בשפה עזה, ריאליסטית עד מחנק, הוא חושף את נשמות גיבוריו, סופרים שמבקשים לברוא גם את עצמם ואת העולם שמסביבם.
גיבור הרומן "חבורת העינב", הנרי מוליס, סופר מצליח, מוזעק אל בית הוריו כי אמו מאיימת להתגרש מאביו. כשהוא מגיע, נדמה שהסכנה חלפה והאיומים הוסרו, אבל אז משימה חדשה ומפתיעה מוטלת לפתחו של הבן: לצאת עם אביו הבנאי לבנות בית בהרים. מה שתוכנן להיות גיחה קצרה אל עיירת ילדותו העלובה והמתנוונת, הופך למסע ייסורים.
מסע אל ההווה ואל העבר, אל הדברים שדימה שהצליח לשכוח, אל כעסים שמסרבים לגווע, עד לסוף הרומן "חבורת העינב", שספק אם יש בו מחילה.
גם ארתורו בנדיני, גיבור הרומן השני "חלומות בבאנקר היל", מבקש להתרחק מעיירת ילדותו האפורה ולבנות לו חיים חדשים בעיר הגדולה לוס אנג'לס. סיפור שלו מתפרסם בכתב עת, הוא הופך לתסריטאי הוליוודי, הנשים סביבו מסעירות את דמו.
אבל אנרגיית הנעורים שמובילה אותו להרפתקאות, מלווה בתקתוק בלתי פוסק של הרס. הגעגוע, הכמיהה לאהבה ולתחושת שייכות מובילים את ארתורו בחזרה אל בית הוריו. אבל גם בין המוכר והידוע, לא מחכה נחמה. דווקא שם, חליפת המצליחן המפוארת שלו מתכסה בדם.

לקריאה נוספת על ג'ון פנטה.

לקריאת קטע מהרומן "חבורת העינב".

 

נכתב על הספר:
ביקורת על הספר מאת ירון אביטוב, NRG, יולי 2009.
ביקורת על הספר מאת דן לחמן, אתר e-mago, מאי 2009.
ביקורת על הספר מאת יורם קניוק, 'הארץ', מרץ 2009.
כתבה על ג'ון פנטה מאת עמיחי שלו, Ynet, מרץ 2009.


חבורת העינב

מחבר: ג'ון פנטה
סוג:  פרוזה – תרגום
מתרגמת: טל ניצן
מספר עמודים: 372
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: The Brotherhood of the Grape & Dreams from Bunker Hill
שם המחבר בלועזית: John Fante
מועד הוצאה לאור: פברואר 2009
מחיר קטלוגי: 92 ₪
דאנאקוד: 674-49

0 תגובות

פינגבקים וטרקבקים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן