בלוג - מאמרים אחרונים

אף אחד לא שייך לכאן יותר ממך

אישה שמתגעגעת לקשר ארוטי שהיה לה עם צל; בחורה שמעבירה שיעורי שחייה בביתה, על הרצפה, לשלושה זקנים; רווקה שמנסה להיות הדמות המשמעותית בחייה של בת החברים הטובים שלה; אב שאוהב את בתו הרבה יותר מדי – אלה הן היו רק כמה מהדמויות שבקריאה ראשונה נראות מוזרות, ובקריאה שנייה מזכירות לקוראים שכל התנהלות בין בני אדם טומנת בחובה אינספור אפשרויות.
הם אינטימיים מדי או מנוכרים מדי – כאלה הם הגיבורים בסיפוריה של מירנדה ג'ולי, יוצרת רב תחומית, שקובץ סיפורים זה שלה קיבע את מעמדה גם כסופרת נחשבת. הם מתאמצים להרגיש שייכים, אבל לא מוצאים להם מקום בין כולם.
גיבוריה של ג'ולי כמהים לקשר, להבנה ולקרבה, ומוכנים לנסות הכל כדי להגיע למטרה הנכספת הזאת. לעתים הם מצליחים למצוא את האינטימיות המיוחלת ביחסים מיניים משונים עד מופרכים, לעתים בפעילויות קיצוניות אחרות, והם תמיד מפתיעים את עצמם, את סביבתם ואת הקוראים.

גם כתיבתה של מירנדה ג'ולי, כמו הגיבורים שלה, מפתיעה. מרכיב ההפתעה טמון ביכולת שלה לפרק מצבים אנושיים לחלקיקים מילוליים לא שגרתיים, לשזור הומור נטול לעג בסיטואציות מכאיבות, לספר את המוזר באופן הנינוח ביותר, ואת הנועז – כמעט בתמימות.

"אף אחד לא שייך לכאן יותר ממך", הוא ספרה הראשון של מירנדה ג'ולי. הספר זכה בפרס אוקונור היוקרתי לשנת 2007, והתקבל בהתלהבות גדולה על ידי הקהל.

נוסף על כתיבה, ג'ולי היא אמנית פורייה ויוצרת קולנוע. סרטה הראשון, "אני, אתה וכל השאר", זכה בפרסים בפסטיבלי קאן וסנדאנס.

לקריאה נוספת על מירנדה ג'ולי.

לקריאת קטע מן הספר.

 

אף אחד לא שייך לכאן יותר ממך
מחברת: מירנדה ג'ולי
סוג:  פרוזה – תרגום
מתרגמת: עידית שורר
מספר עמודים: 192
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: No One Belongs Here More Than You
שם המחבר בלועזית: Miranda July
מועד הוצאה לאור: נובמבר 2008
מחיר קטלוגי: 86 ₪
דאנאקוד: 674-45

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן