בלוג - מאמרים אחרונים

הסופר שגלגל אטריות

אישה שוכרת נמר להופעה אחת ויחידה, גבר מנהל משרפת-גופות אלקטרונית, עורך ספרותי שאשתו רודה בו מסתבך עם הפילגש הצעירה, סופר רחוב נפגש עם רוחה של הדיירת הקודמת בביתו, אב מנסה אבל לא מצליח לנטוש את בתו הנכה.
כל אלה ודמויות נוספות עולות ומתגלגלות בשיחותיהם של שני חברים החיים בסין של שנות השמונים – מדינה שבה המשטר קובע לתושביו איפה יגורו, עם מי יתחתנו, איפה יעבדו, כמה ילדים מותר ללדת, מה מותר לשמוע ולקרוא, ובעיקר מה מותר לחשוב.
אבל שני החברים האלה יודעים לשרוד: האחד הוא סופר מקצועי, שכותב מה שהמפלגה דורשת, והשני הוא תורם דם מקצועי, שאמנם קצת תשוש אבל מרוויח תלושי מזון, סיגריות, ואת הזכות לאכול הרבה בשר.
הארוחה הכי טובה שלו היא עם חברו הסופר, שאף פעם לא מאכזבת – תמיד יהיו בה ויכוחים, עלבונות ובעיקר סיפורים מרתקים, המשתרגים זה בזה – מתעתעים בין צחוק לבין כאב, דמיון ומציאות ובין גרוטסקה לבין יופי מדמם.

"הסופר שגילגל אטריות" הוא ספר מפתיע ומרחיב דעת – לכאורה הוא מתנהל במקום רחוק, בתרבות זרה, אבל מצליח לגעת באוניברסלי. בהומור לעתים, אך גם ללא חמלה, הוא מקלף את המסכות מהנפש האנושית, ומגולל את סיפוריהם של אנשים קטנים החיים בעולם מנוכר וחסר היגיון ההולך ומאבד את ערכיו, ומחפשים בו חיפוש נואש אחר אהבה ומשמעות לחייהם.

הסופר מא ג'יאן חי וכותב בלונדון. בסין אסרו לפרסם את יצירותיו, אבל חרם זה לא מנע ממנו להצליח במערב, ולזכות בפרסים ובקהל קוראים גדול והוא נחשב לאחד הסופרים הסינים החשובים ביותר החיים כיום.

לקריאה נוספת על מא ג'יאן.

לקריאת קטע מן הספר.

.
נכתב על הספר:
ביקורת על הספר מאת פאר פרידמן, NRG, יולי 2008.
ביקורת על הספר מאת דן לחמן, אתר e-mago, יוני 2008.
המלצה על הספר, אתר סטימצקי.

.

הסופר שגלגל אטריות
מחבר: מא ג'יאן
סוג:  פרוזה – תרגום
מתרגמת: ענת מוניץ
מספר עמודים: 220
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: The Noodle Maker
שם המחבר בלועזית: Ma jian
מועד הוצאה לאור: אפריל 2008
מחיר קטלוגי:  84 ₪
דאנאקוד: 674-39

0 תגובות

פינגבקים וטרקבקים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן