בלוג - מאמרים אחרונים

חזיון התעתועים של דוקטור אוקס

בעיירה השלווה והציורית קיקֶנְדוֹן קורה משהו מוזר. חייהם של תושביה משתנים מקצה לקצה: בני זוג מאוהבים ממהרים להציע נישואים לבנות זוגם, קונצרטים זוחלניים מתנגנים לפתע באולמות במשנה מרץ וויכוחים קולניים פורצים ברחובות העיירה. לבסוף מכריזה הקהילה כולה מלחמה על עיירה שכנה, באמתלה פעוטה, כדרכן של מלחמות אנוש: פרה שהסיגה את גבולה של קיקנדון מאות שנים קודם לכן, ובקושי הספיקה ללחך כמה עשבים שוטים.
את שמו של האחראי לתמורה חריפה זו מסגיר לנו ורן כבר בכותרת הנובלה: המדען דוקטור אוקס עורך ניסוי זדוני, כדי לחשוף את הטבע האנושי החבוי בכל אחד מאיתנו.
הנובלה האירונית "חזיון התעתועים של דוקטור אוֹקס" היא משל שנון על חולשתו של האופי האנושי, והיא הכותר הראשון שראה אור בהוצאת "אחוזת בית".

ז'ול ורן הוא מהסופרים החשובים והאהובים ביותר בעולם, אך מעטים מכירים את יצירותיו למבוגרים. לקראת מלאת מאה שנים למותו פרסמה "אחוזת בית" תרגום לאחת הפנינים שביצירותיו למבוגרים, שבה מוצגת לראווה הווירטואוזיות הפואטית שלו: ריאליזם מדויק ומענג המתמזג עם המשמעויות האלגוריות של הסיפור. ז'ול ורן הכותב למבוגרים הוא סופר מפוכח מאוד, ביקורתי מאוד ועם זאת מלא חמלה כלפי המין האנושי.

דורי מנור, אחד המתרגמים והמשוררים המחוננים בישראל, מגיש לקורא העברי תרגום מבריק ונדיר באיכותו.

בני ציפר, עורך מדור "תרבות וספרות" בעיתון "הארץ" וחובב מושבע של יצירתו של ז'ול ורן, נתן לספר הקדמה בה הוא עושה צדק פואטי עם מורשתו הספרותית של ז'ול ורן כסופר קלאסי למבוגרים.

.

לרכישת ספר דיגיטלי באתר "עברית"

לקריאה נוספת על ז'ול  ורן

לקריאת קטע מן הספר

.

חזיון התעתועים של דוקטור אוקס
מחבר: ז'ול ורן
סוג:  נובלה
מתרגם: דורי מנור
מספר עמודים: 110
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: Une fantaisie du Docteur Ox
שם המחבר בלועזית: Jules Verne
מועד הוצאה לאור:  ספטמבר 2004
מחיר קטלוגי:  68 ₪
דאנאקוד: 674-1

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן