אצילות הרוח

מה היא הדרך הנכונה לחיות כבני אדם? בימים שבהם צרכנוּת ומסחריוּת הן חזות הכול, זמנים שבהם פקולטות למדעי הרוח סוגרות את שעריהן ו"התפלספות" משמשת מילת גנאי, חשוב לשמוע את תשובתו של רוב רימֶן, איש רוח הולנדי ומחבר "אצילות הרוח".
.
רימן, מייסד ומנהל מכון המחקר הבינלאומי לזכויות אדם "נקסוס", פורש בספרו כתב הגנה מרתק על ערכי התרבות הדמוקרטית-מערבית שעומדת היום, אולי יותר מתמיד, בפני סכנת הכחדה. אל דוכן העדים הוא מזמן שורה של הוגים וסופרים דגולים – החל באפלטון ואריסטו, דרך שפינוזה, קאנט וגתה, וכלה בתומאס מאן ואלבר קאמי – שהרבו לעסוק במשמעותה של התרבות ובקשר ההדוק בינה לבין ערך החירות. רימן מציב בפנינו תמרור אזהרה גדול, ושואל את השאלה החשובה ביותר: מהי הדרך הנכונה לחיות? בתשובה הוא מתווה דרך חדשה-ישנה להצלה: הכרה מחודשת באידיאל שנשכח עם השנים, "אצילות הרוח" שמו.
.
זהו גם כתב תביעה חד ומדויק נגד כל אלה שהורסים, במתכוון או שלא במתכוון, את יסודות התרבות המערבית: ארגוני טרור פונדמנטליסטיים וממומנים היטב שמציגים עצמם כ"קורבנות" השיטה הקפיטליסטית; אינטלקטואלים מערביים שבוגדים ביסודות חשיבתם כשהם מבלבלים בין רוצח לקורבן ומצדיקים טרור רצחני; צרכנים עיוורים שמאמינים ב"לא לקחת הכול ברצינות"; ומשטרים טוטליטריים שפועלים ללא הפסק לשעבוד בני אדם ולהשתקת הדיון הציבורי. חיבורו של רימן מוכיח שגם אם אין חדש תחת השמש – בכל עידן ועידן משמשת התרבות מגן לערכים הומאניים כמו טוב לב ואחווה אנושית.

"אצילות הרוח", שהתפרסם בחמש-עשרה מדינות, הוא מסמך חובה לכל אדם שאווירת הטרור המחשבתי לא השתיקה את מצפונו ואת אהבתו העזה לחוכמה.

רוב רִימֶן נולד ב-1962 בהולנד. הוא בעל תואר שני בתיאולוגיה מטעם אוניברסיטת טילבורג, מסאי שמרבה לעסוק בפילוסופיה של התרבות, ועורך כתב העת "Nexus". רימן הוא מייסד ונשיא "נקסוס", מכון בינלאומי שהוקם ב-1994, במטרה לעורר דיון סביב מורשת התרבות המערבית.

רימן הוציא לאור עד כה שני ספרים. ספרו הראשון, "אצילות הרוח – אידיאל נשכח", ראה אור ב-2008 (בהוצאת אוניברסיטת ייל), זכה להצלחה גדולה בהולנד והתפרסם בחמש-עשרה מדינות. ספרו השני, "חזרתו האינסופית של הפשיזם", ראה אור בשנת 2010.

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"

לקריאת קטע ראשון מהספר

נכתב על הספר:
ראיון עם רוב רימן מאת עודד כרמלי, מגזין 'טיים אאוט', דצמבר 2012. 
המלצה על הספר בבלוג של ד"ר אריה קיזל, דצמבר 2012
המלצה מאת חיים שמואלזון ב'אתרוג', כתב העת של הסתדרות המורים,  דצמבר 2012.
המלצה על הספר במדור "נשארים בבית" במוסף 'גלריה' לעיתון 'הארץ', דצמבר 2012.

אצילות הרוח
מחבר: רוב רימן
מתרגמת: ענבל זילברשטין
סוג: עיון
מספר עמודים: 165
סוג כריכה: רכה
שם הספר בלועזית: Nobility of Spirit    
שם המחבר בלועזית: Rob Riemann
מועד הוצאה לאור: נובמבר 2012
דאנאקוד: 674-85

1 תגובה

פינגבקים וטרקבקים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן