בלוג - מאמרים אחרונים

הקומדיה התל-אביבית

גבר צעיר שנשוי לאמריקאית זהובת שיער, מוצא את עצמו בתחילת שנות השלושים לחייו כשהוא חש חוסר סיפוק, רָעָב גדול, מעין "חור בבטן". נדמה שזוהי התחלה של עוד סיפור על משבר בזוגיות, אך למעשה זוהי התחלה של סיפור יוצא דופן וחשוּף בכנוּתו הנדירה, על גבר שיוצא למסע גילוי עצמי מכאיב אך הכרחי. זהו מסע נועז ומעורר מחשבות, שבבסיסו טמון סוד גדול שהולך ונחשף לאורך הדרך. אותו גבר צעיר, יובל בן-עמי, עוזב בית מוגן ונוח לכאורה בצפון תל אביב, עובר לגור ביפו ומתוודע אל חבורה של אנשים מרתקים, אל סקס אחר ואל עולמות שמשנים את חייו. אבל הרגע המפתיע והחשוב מכולם מתרחש דווקא למרגלות גורדי השחקים השקופים של בנגקוק.

.

"הקומדיה התל-אביבית" הוא רומן אוטוביוגרפי מרגש ואמיץ שעוקב אחר כשלוש שנים גורליות בחייו של בן-עמי בתל אביב, תקופה שבה הוא חווה אהבות מסעירות ופרידות כואבות, מפגשים מיניים ליליים והרפתקאות מצחיקות עד דמעות, עימותים מקצועיים ומשברים נפשיים קשים. בכל השנים האלה הוא המשיך לשמור בתוכו את סודו, את אותו "חור בבטן", למרות רצונו, גם כשיצא למשימות בארץ ובעולם במסגרת עבודתו כעיתונאי עצמאי. בהשראת דנטה, מחבר "הקומדיה האלוהית", בן-עמי יורד אל השאול ועובר בשעריו השונים בחיפושו אחר גאולה.

מבעד לשורותיו היפהפיות שכתובות לכאורה בפשטות, נגלית גיבורה נוספת במסעו האישי של בן-עמי: העיר תל אביב. זוהי עיר ששלוליות גשם בחורף מרחיבות אותה כמו שברי מראה, "מעמיקות אותה ומגבירות את האור האפור שנח עליה עד שהוא הופך לפיוט". זוהי עיר שמתקיימת בבתי קפה בוהמייניים ובמרחב הווירטואלי, עיר שגיבוריה הם משוררים וסופרים צעירים שרעבים לחוֹם, למגע ולהכרה. זוהי עיר של משחקי זהויות מתעתעים, של יצרים עזים ושיברוני לב, ושל קנאת סופרים שלא תמיד מרבה חוכמה.

"הקומדיה התל-אביבית" הוא ספרו השישי של העיתונאי והמוזיקאי יובל בן-עמי.

 

לרכישת הספר באתר "ידיעות ספרים"

לקריאה נוספת על המחבר

לקריאת קטע מן הספר

.

נכתב על הספר:

דף הספר ב-facebook
יובל בן-עמי מציג את הספר בכתב העת 'אטמוספירה', אפריל 2012.
ביקורת על הספר מאת מיכל פלד-פליישר, כלכליסט, פברואר 2012
.
מנחם בן ממליץ על הספר באתר NRG, פברואר 2012.
ביקורת על הספר מאת יפתח אשכנזי, 'מעריב – הזו'רנל', פברואר 2012.
ראיון עם יובל בן-עמי מאת אבי שניבאום, טיים אאוט, פברואר 2012.2.
ביקורת על הספר מאתר אריק גלסנר, ידיעות אחרונות, פברואר 201
ראיון במוסף '7 ימים' עם יובל ב-עמי – והאשה שאיתו. יגאל סרנה, בלוג 'עד ראיה', פברואר 2012.

 

הקומדיה התל-אביבית
מחבר: יובל בן-עמי
סוג: פרוזה – מקור
מספר עמודים: 278
סוג כריכה: רכה
מועד הוצאה לאור: פברואר 2012
מחיר קטלוגי: 98 ש"ח

1 תגובה

פינגבקים וטרקבקים

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן